Utmana dig själv 

Jag lever efter principen att hela tiden utmana mig själv. 

Att pressa mig själv för att lära mig mer om mig själv. Jag blir uttråkad om jag inte har någon utmaning framför mig.

Som yngre var det mycket med hästarna och att tänja på typiska tonårsgränser. Nu sker det på gymmet och jobbet. Gymmet ger mig inga resultat om jag inte pressar mig själv. 

Kosten ger mig inga muskler om jag inte har koll då är risken bara att jag går ner i vikt vilket jag absolut inte vill i dagsläget. 

Och jobbet…. Ja det är en utmaning i sig att sitta på ett kontor tätt inpå varandra..  

Vi utmanas var dag. Se det som möjligheter att utvecklas.

Om man inte strävar efter något så kommer du inte att få det. 

Ett stort mål. Många delmål. Slutgiltig destination. Oavsett vad det gäller. Du kan applicera detta på allt. Det ger dig ett helt oumbärligt driv. Har du inget driv eller motivation så kommer du inte nå dina mål. 

Tro på dig själv! 

Det senaste så har mitt fokus legat på mitt “vanliga” jobb.. För att utmana mig själv men också för att säkerställa och skapa bättre förutsättningar för min familj. 

En rekryteringsprocess senare så föll lotten på mig. Lovord över min kompetens och mitt driv gjorde mig givetvis superglad! En tjänst jag haft i åtanke länge länge länge och som jag nu vet jag är värd då jag haft tre tuffa motståndare. 

Så att gå från IS Field grade 2 till Corporate Sales Executive IS känns helt fantastiskt även om titlar inte är att slänga sig med.

Vilken fantastiskt fin födelsedagspresent dessutom! ❤️ 

Leave a Reply

