Nytändning

I morgon så börjar min semester. Fyra veckor av lugn och ro. Där jag mentalt ska försöka släppa alla dessa budgetmål och offerter. Jag ska till och med försöka få till lite nytändning här på bloggen.

En rent av sagt en hektisk helg till ända. På ett bra sätt. 

När jag i fredags klev innanför dörren så klev alla sex grabbarna ner i källaren för helgens LAN. Japp. Där har de sedan bott fram tills idag. Så kul för dem! Dessutom älskar jag liv och rörelse i kåken så bara vetskapen att det huserat ett par äldre tomtar där nere dygnet runt är mysigt! 

Jag firade in min semester med barnmys och sedan Lussanmys! Så sällan jag dricker nu för tiden men en halv flarra rödvin och en tantsnuskrulle på tvn senare så var vi rätt roade så att säga. 

Jag fick någonslags nytändning här i helgen. NU ska kök/matsal äntligen bli klart. Kaklet i köket är färdigmålat. Ena väggen är färdigmålad. Ljust och fräscht!

   

 Denna fantastiska kakelfärg alltså. Nu ska jag bara försöka få tag i en bänkskiva i sten som inte ruinerar mig…. 

Det här är som terapi för mig. Att fixa hemma. Avslappning. 

   

Kasst ljus jag vet. Nu är det bara panelen som ska upp och en skänk som ska komma på plats.  

Flera gånger påpekar min man att jag är galen. Jag tror till och med Lussan definierade det som nån konstig fetish. Ja ja. Andra köper kläder, skor, dataprylar. Jag gillar skeva slitna skänkar och skåp med lite historia.

När det kommer till skåp och skänkar. Vart ska jag ha alla? Hmmmm det löser sig och i veckan kommer två “nya” att få känna sig som hemma hos oss. Jag letar ju dock fortfarande efter det där perfekta vitrinskåpet som inte ska ruinera mig. 

Så. Det var min helg till ända. Trött och handen värker. Men värt det. Nu längtar jag till gymmet. En veckas vila är lite för långt, men så välbehövligt ibland. 

Hur har er helg varit? 

Leave a Reply

