Definiera egentid

Många säger att man måste ha egentid för att fungera. Vad nu egentid är det är nog lika olika som antalet människor som finns. 

Jag tror att kvalitetstid känns bättre för mig. Det kan vara när jag gör något roligt med barnen, med mannen, när jag tränar själv eller med sällskap eller som igår, när jag och Lussan drog på Date Night! Något jag mår bra av helt enkelt. 

  
Obligatorisk mat på Pinchos. Maten va såååå bra som vanligt. Dock den nästintill obefintliga servicen var inget att hänga i granen igår, tummen ner. Pinchos är en app-restaurang och jag tycker det är skönt ibland att slippa för mkt kontakt med folk. Men när man behöver hjälp ska personalen vara proffsig och tillmötesgående, hjälpsam om inte annat. Kanske har jag högre krav på kvaliteten av service eftersom jag nyss lämnar branschen?

  
Det är absolut inget svårt att äta bra ute. Getost med rödbetor. Sashimi med soya och wasabi. Sötpotatispommes. Vitlöksmarinerad svamp. Mmmmm…… 

  
Vi insåg igår vilken lyx det är att ha varandra. Så lika men så olika. Att ha gått igenom halva livet tillsammans. Att delat allt och nu få se barnen växa upp tillsammans. Tänk så bra det blev. Tänk vad mycket smidigare allt är när man är vuxen. Att bara hoppa in i bilen och åka dit man vill. Friheten. Vi mindes det där krånglet när man var 17 och skulle göra såna här grejer, himmel vad vi fick tigga skjuts eftersom vi bor i en stad med lite sämre kollektivtrafik. 

  
Mm Magic Mike XXL. Mumma med muskliga kroppar säger jag bara! 

Leave a Reply

