Proteinpudding – Sisu Nutrition

Jag har länge letat efter en proteinpudding som är låg i kolhydrater, utan socker och glutenfri såklart! Sneglade bra länge på denna från www.svensktkosttillskott.se innan jag faktiskt fick chansen att prova den. Så ja, jag fick privilegiet att testa denna och som vanligt så rekommenderar jag bara produkter jag gillar eftersom det är min trovärdighet som står på spel. 🙂 men det vet ni ju redan… 

 

Proteinpudding – Sisu Nutrition – klicka på länken så kommer ni direkt till denna PUDDING! Söker ni på Sisu Nutrition så hittar ni fler roliga produkter i samma kvalitet. 

Så. Nu har jag haft den hemma några veckor och provat. Jag och min man. Vi äter ju som ni redan vet helt olika kost. Jag arteget/lchf och han en variant av en “byggartallrik” dock till 90% gluten och sockerfri och med fullfeta produkter. Tänk min mat men med ris och utan grönsaker. 

Hur som helst. För dig som äter liberal lchf, tallriksmodell, byggardiet eller annat så är den här en riktigt bra proteinpudding. Du kan variera den i oändlighet. Som tillbehör till pannkakor i alla dess former, som shake (addera då 1/3 mer vätska), som proteinpudding givetvis. Vi har testat den hemma både med och utan tillbehör och jag fixar den faktiskt, inte för söt och jag får inget sug, supertummenupp för det. Jag är okej i magen, jag fixar inte “vanligt” proteinpulver så där får den också tummen upp. Den har mct-olja i sig. Den var dessutom helt klart godkänd med kokosmjölk, blev lite mer krämig och dessertlik.  

 

Mannen som är den som äter den mest ger den alla tummar upp. Mättande. Varierande. God smak. Och den har blivit ett fast inslag i hans annars ägg och kvargbaserade frukostmeny. Så den här kommer att fyllas på när den är slut (vilket är typ snart) haha. 

Ni som väntat på recensionen (sen jag postade bilden på instagram), så ja jag rekommenderar den absolut till dig som äter lchf (inte strikt då givetvis). Men som med alla produkter så bör man veta varför man väljer tillskott av olika slag. 

Jag som inte behöver lägga till så mycket protein i min kost äter denna som lyx medan mannen som behöver öka sitt proteinintag äter den som en del av sin kost. Samma produkt men olika användningsområden. Perfekt. 

5 thoughts on “Proteinpudding – Sisu Nutrition

  1. Hej Michaela. Länge sen 🙂 Jag har en liten fråga som inte gäller just protein, men jag vet att du använder MCT-olja ibland. Nu är det så att jag har halkat ur träningen och jag undrar om MCT-olja har några direkta fördelar även om man inte tränar? Eller räcker det gott o väl med vanlig kokosolja, eftersom det innehåller MCT också, bara inte lika koncentrerat?

    • Tjing, ja hade gått på mct om du vill åt energin och få i dig fett som inte lagras 🙂 om du vill få i dig fett som fettkälla så är kokosfett bättre 🙂 beror lite på vad du har för önskemål. Men för förbränningen så är mct snäppet vassare 🙂

      • Ok. Jag märker att när jag håller mig till vanliga lchf-kostråd (max 5% kolhydrater) så tappar jag vikt utan nån större ansträngning, så förbränningen är det inte nåt fel på. Använder mig mest av kokosfett pga det är ett nyttigt fett som tål höga temperaturer t.ex. vid matlagning. Men jag har hört att MCT-olja ger bättre koncentrationsförmåga och liknande, så man kanske kan testa det i kaffet o se om det gör nån skillnad?

      • Ja testa det absolut! Eftersom det är ett koncentrat så är det helt klart bättre att steka och tillaga i kokosfett men som tillsatt i kaffe är mct helt klart bättre. Prova 🙂 jag märker att använder jag för mkt kokosfett i min mat går jag upp men använder jag lite extra mct så går jag ner 🙂

Leave a Reply

