Livskvalitet

Jag har haft mycket om och kring mig op jobbet, ja hela teamet, det sista och behöver verkligen ta tillvara på lediga dagar. Jag tror att jag funnit en balans. Det är ju dessutom lättare nu när det är ljusare ute. 

Fredagen blev bättre än jag hoppats, vi har lite “tävlingar” mellan oss på jobbet och jag trodde att vinsten skulle gå till kollegan, men där fick jag mig en fin överraskning. Jag vann nämligen. Skön pepp “uppifrån” och glatt fredagshumör. Det behövde jag. 

Idag. Idag packade jag och barnen in oss i bilen och spenderade hela förmiddagen hos de bästa. Barnens gudmor m familj. 

  

Kossor. Hästar. Traktortur. Fika. Mys. 

Så skönt att bara vara. Jag älskar landet och skulle mer än gärna bo så om det var mer praktiskt. Så tacksam att barnen ändå får en del av det livet fast vi bor i “stan”… 

Vi behövde lite familjetid. Mysa. Prata och bara vara. Så vi drog till mitt gamla jobb för lite käk. Älskar att barnen känner sig som “hemma” där och kan inte hjälpa att sakna det lite. Inte jobbtiderna men resten haha. 

Passade på att handla med lite blomlådor hem. Tjejen med gröna fingrar liksom. Så nu är jordgubbarna omplanterade så de passar snyggt på vår otroligt fina och snart färdiga altan. 

Och ni som hängt med ett tag. Vad äter man på O’Learys? Haha…. Jag åt såklart en Caesarsallad med extra bacon, lök och aioli, utan krutonger och vitlöksbröd såklart. 

Nu sitter jag på en av våra balkonger och avnjuter en kaffe och en cigarill (japp min lilla last då och då)…. 

Och nej… Det låter som jag bor i ett värsta “mansion” men det gör jag inte… Ett lagom stort hus som varit två lägenheter förr. Därav två balkonger 😉 sen att nya altanen blir lika stor som hela nerevåningen är en annan femma haha

Leave a Reply

