“Lchf”-mat

När jag gör blomkålsmos så säger jag blomkålsmos. Inte “lchf”blomkålsmos. När jag gör köttbullar så säger jag köttbullar. Inte “lchf”köttbullar. När jag gör köttgryta så säger jag köttgryta. Inte att jag lagat “lchf”köttgryta.

Jag känner inte att jag måste sätta stämpel på allt jag lagar. Alla vet att det är lagat med fullfeta produkter i lagom mängd. Glutenfritt. Det är många som gör köttbullar utan ströbröd och så har det varit i många många år. Varför man började fylla köttbullarna med ströbröd var för att de skulle räcka till att mätta fler munnar.

IMG_3913.JPG
Jag reder heller inte mina såser eller grytor. Det får reducera. Kan vara så att jag reder med en äggula om jag måste 🙂

Sen är det klart att det är bra. Att det finns lchf-recept. Att det är märkt i kategori. Att man vet. Man vet att det är glutenfritt, sockerfritt och fullfeta produkter.

Hemkommen från Danmark. Trött efter en intensiv jobbhelg. Jobb imorgon. Känner att jag behöver vila lite. Det kostar att ligga på topp. Imorgon. Imorgon ska jag laga mat. Jag längtar efter hemlagad mat.

Vad har ni gjort i helgen?

2 thoughts on ““Lchf”-mat

Leave a comment