Laxrullar

Så gott och så bra mat.
Jag fick mig ett sånt sjukligt sug efter träningen igår att jag pinade iväg till Ica och köpte på mig det mest nödvändiga som kaffe och ägg men också rökt lax 200gr och färskost.

IMG_3054.JPG
Inspirationen kommer från Åse, 56kilo och hennes sushirullar.

Jag tog vad som fanns. Jag hade velat ha pepparrotsost men det fanns bara vitlök. Avokadon va inte tillräckligt mjuk så det blev finhackad gurka.

Lägg plastfolie på en skärbräda, strö över sesamfrön, lägg laxskivorna omlott, blanda färskosten med lite grädde för att den ska bli lättare att breda och strö sedan över finhackad gurka och chili. Rulla ihop och ställ in i kyl nån timme eller frys ca 20-30min. Ta ut och skiva upp.

Jag åt mina idag med lite soya mest för att jag inte hade någon wasabi hemma.
Så otroligt gott. Jag smällde i mig 3 rullar igår redan.

Leave a Reply

