12 veckor

12 veckor är inte lång tid.
Att bygga muskler går inte över natt.

Uppkrupen i soffan. Sugen på precis allt. Saker jag aldrig annars är sugen på. Resultat av vinet igår. Så värt det.

Snuvig. Eller så är det hyacinterna som spökar i näsgången.

IMG_2977.JPG
Nu väntar jag ut snuvan. Jag väntar ut att tatueringen ska läka så att jag kan träna överkropp ordentligt.

IMG_2978.JPG
Att tvingas utnyttja “legday” har varit nyttigt för mig. Något jag tenderar att begränsa till en gång i veckan.

Hur äter jag nu?
Mer kolhydrater. Inte som i socker eller gluten utan lite mer rotfrukter.
Funkar bra.

Tyngre och färre reps men fler set.
Varvat med lååååångsamma tunga reps för att mjölka ur det sista. Senaste fyra veckorna. Märks att jag tränade på ett annat sätt innan, segare muskler och fler reps.
Ser fram mot mina nästa 12 veckor.

Ett tips som alltid hjälper. Bryt ner ditt mål. Det är lättare att hålla motivationen uppe och ånga på när man har ett mål som är rimligt.

Leave a Reply

