Snart 2 år!

För snart 2 år sedan, ungefär vid denna tidpunkten på året, strax innan min dotter fyllde ett och min son skulle födas så bestämde jag mig.

Jag ville inte vara en trött, slö och missnöjt tjock mamma.
Hårt kanske men så var det.

Sagt och gjort. Det är alltså två år sedan jag tog beslutet och se på mig nu. Träningsnörd (ja jag tycker till och med det är riktigt kul) och över 30kg lättare, piggare, gladare och mycket starkare.

IMG_2427.JPG
Jag började med promenader. Fick in en rutin. Sen i januari när jag dessutom slutat amma (fungerade liksom aldrig riktigt) så la jag om kosten. Bästa jag gjort någonsin. Ett kostomlägg som i sin tur lett till att jag även är Kostrådgivare idag.

Jag tyckte verkligen det var ett nödvändigt ont att träna, speciellt på gym. Ja för det gick liksom inte jämföra med att vara i stallet tillexempel, det gillade jag ju.. Hur som haver. Idag är jag frälst och har nya mål.

Första året gick jag ner lite över 30kg. Nu andra året så står jag ganska still och har gjort länge, men jag ser själv att vågen kan jag inte lita på.
Jag mäter eller väger inte heller…. Formfoton och kläderna får vara bevis nog.

IMG_2434.JPG
Jag har inte längre kilon att gå ner utan kilon att bygga.

Leave a Reply

