Ibland sviker kroppen

Ni vet ju att jag har en krånglade hand. Karapaltunnelsyndrom sägs det men jag är övertygad över om att det är något annat bakom det, nerver i kläm.

Det börjar ibland som en isande ilning från handleden upp i armbågen. Ibland stannar det där. Ibland går det upp i hela armen och skapar migrän.
Jag har fått höra att träning, aktivering och rörelse är det bästa.

Det har blivit bättre med åren. Inte så frekvent. Men igår. Igår natt var ett helvete. Migränen började redan på dagen från handleden och höll i sig. Hela natten.
Sjösjuka nästan.

IMG_2330.JPG
Jag vet inte hur många gånger jag trodde jag skulle ramla ur sängen av sjösjuka och ena stunden varmt andra stunden kallt.

Idag har jag varit riktigt glad att jag har ett sånt jobb jag har. Att ibland kunna jobba hemma från soffan med laptopen i knät och kunna pausa för handskensbyte eller bubbelvatten när man vill. Bäst av allt. Mjukiskläder. Jag har varit Fru sunk idag när jag jobbat.

Vad jag har längtat efter att träna denna veckan. Men lite vila gör susen det mä.

4 thoughts on “Ibland sviker kroppen

  1. Jag op Karpaltunnel -06 i Falköping. Min nerv i handen hade midja så klämd var den… Tom rinnande vatten gjorde ont det sista, sköt i väg nervsmärta i skallen så det ekade om det. Gissa om det var skönt e op när smärtlindringen lättat och jag inte hade ont längre. Hoppas du får ordning på det, förstår din smärta.
    Kram

  2. Frustrerade med krånglande hand och migrän är ju långt ifrån roligt! Jag får ont och domnar i handlederna ofta efter yoga vilket är frustrerande för jag vill gärna få in yogan som en rutin. Men får väl vara kreativ och hitta på yogapass som inte belastar handlederna.

    Ont handlederna kan också vara ett tecken på stress har jag lärt mig under min reflexologiutbildning.Har du märkt om det är värre under perioder då du känner dig mer stressad?

  3. Hej! Jag är aktiv i Sköldkörtelföreningen, stöttar medlemmar och håller självhjälpskurser. När jag läser dina symtom med yrsel, karpaltunnelsyndrom, huvudvärk, känslighet för socker är klockrena symtom för sköldkörtelhormonbrist. SKulle råda dig att gå in på http://www.skoldkortelforeningen.se och kolla symtomlistan där för hyporyeos och se om du känner igen dig. Få läkare är uppdaterade på sedan 5 år mycket lägre gräns för TSH 2,5 samt att Helena Rooth Svensson tagit fram forskning i en bok Sköldkörteln och Mitokondrierna som visar att blodproven missar 75 % av de sjuka. Hon är inte ensam, det kommer fler och fler rapporter om detta. Välkommen till vår öppna sida på Facebook. Där kan du läsa mer och få hjälp. Kolla tempen, säkraste diagnos är en morgontemp under 37,0 andra mensdagen och ett för lågt blodtryck (under 125/70) och en störd menscykel.

    http://www.heroscare.se
    https://www.facebook.com/groups/skoldkortelforeningen/

Leave a Reply

