Planering är optimering

Ja men då var det redan söndag.

En hektisk vecka till ända. En blandning mellan akuta tandläkarbesök, jobb, mys och träning.

Som ni vet så ruckar jag ju inte på tiden med barnen på vardagarna. Det är så få timmar man har med dem mellan dagis och sova. Värdefull tid.
Därför är planering optimering.

Idag har vi fått en hel del gjort. Bland annat matlådor för hela veckan till hela familjen.
Mina är tråkiga för tillfället, blir lite så eftersom jag inte vill lägga om till nån semi carb low fat diet.

IMG_2350-0.JPG
Kycklingfärsbiffar med smörigt blomkålsmos. En låda med pulled pork och blomkålsmos har jag ju också…
Enkelt, smidigt och jag vet vad jag får i mig.
Mannen kör samma, biffar och ris, pulled pork och ris. Barnen, de har beställt lite olika här i veckan, allt från fisk till kött.

IMG_2364.JPG
Att jag som småbarnsmamma lyckats klämma in fem pass denna vecka känns bra.

Leave a Reply

