Smör

Blev en promenad med Lussan på berget igårkväll, träningsmotivationen tryter. Jag har gett mig själv till söndag att vara på banan igen för att nå mina mål.

Elljusspåret. Skumma stora djur som rörde sig och prasslade i skogkanten. Skrämde halvt ihjäl oss.
Jag fick kalla kårar och fräste åt Lussan. Gå. Bara gå.

Nästan tillbaka vid bilen hoppar nån slags ninjasprinter ut från ingenstans svartklädd och snabb. Reaktionen var att vi kastade oss i varandras famnar ovh skrek. Jag som inte är så lång landade lägligt med huvudet mellan Lussans brön. Adrenalinstinna åkte vi till Ica.

IMG_2101-1.JPG
Är det bara jag som går igång på nya produkter i smörhyllan?
Det och sköljmedel. Så långt från varandra som bara går.

Jag. Måste. Läsa. Innehållsförteckningen.
Igår fick det franska smöret följa med hem, trots att min vän påpekade att jag var smärre psykiskt störd och att kilopriset var det dubbla mot vanligt ekologiskt.

One thought on “Smör

Leave a Reply

