Hur ser andra dig?

Jag var en ganska kaxig tjej till och från under mina tonår. Var säker på att jag visste vad jag ville. Rapp i käften. Självförtroende. Tog plats när jag ville.
Jag upplevde dock aldrig att jag var en av de “coola” utan mer lite lagom.
Andra har berättat att jag och mina vänner var tydligen “coola”…. Omtyckt av många och ogillad av lika många.

Vilket antagligen berodde på en trygghetsfråga. Att hitta mig själv. Att inte veta var jag hörde hemma. Jag var nog trots allt en ganska arg och trasig tonåring.

Nu. Idag. Så är jag inte alls sån.

Jag fick göra ett dyrt såntdäringa “vad är du för människa”-test på jobbet för ett tag sen…. Resultatet?
En lugn, empatisk och analytisk människa med kontrollbehov. Ödmjuk och undviker/väljer konflikter där jag kan.

IMG_1780.JPG
Hm…. Så svårt sånt där. Att se hur man är.
Jag frågade mina närmsta barndomsvänner och de höll med, jag har ändrat mig mycket, det har vi alla. En ödmjukare, mer uppskattad syn på livet. Livet är skört. Jag är mycket lugnare nu än för några år sedan. Jag låter inte alla negativa saker dra ner mig längre. Med min familje-historia skulle jag vart på bott för längesen isåfall.. Mina vänner kallar mig ibland gör diplomaten, den logiska och säger att jag behöver bitcha till mig ibland… Hm? Kanske.

Men. Jobbmässigt, eftersom jag jobbar som Säljare. Så måste jag var dag jobba på att vara tuff, förhandla, diskutera och avsluta affärer. Så jag får ju både och i mitt liv….

Hurdan är du och hur ser andra dig?
Ser de annorlunda på dig för att du äter lågkolhydratskost med naturlig?

2 thoughts on “Hur ser andra dig?

  1. För ngn månad sedan fick jag höra av en nära väninna “Sådär hade lugn och klok hade du aldrig hanterat situationen för ngt år sedan” En bekräftelse på att jag äntligen funnit lugn och ro i själen. En häftig känsla efter alldeles för många år av ilska, frustration och negativ stress. 🙂

    • Men visst är det intressant att höra ibland! För det är ju inte lätt att veta annars 🙂 den bilden man har av sig själv är ju inte säker den stämmer med hur andra ser en 🙂

Leave a Reply

