Valet 2014

IMG_1899.JPGDet är en seger med regeringsbyte och en seger att Löfven satt ner foten till ett icke befintligt SD-samarbete.
Ja, jag är socialdemokrat. Att vakna upp till ett rött Sverige känns bra.
Men också en skam att idag vara svensk då SD fått så stor del anhängare. #skämsattvarasvensk Inte bara det, det känns obehagligt, okunnigt och hemskt att män (och kvinnor) bytt sina bombarjackor och rakade huvuden mot kavaj och slips (eller klänning) ska ha så stort inflytande på naiva och okunniga.

Hitler var också bra på manipulation och hjärntvätt. I min hemstad vann Socialdemokraterna med SD som tvåa på 16,7% (!!!) skamligt! Och här ska mina barn växa upp.

Man kan undra om folk verkligen läst valmanifestet.

Jag vill att mina homosexuella vänner ska ha möjlighet att få skaffa barn, precis som vilken annan familj som helst, jag vill att mina vänner som är födda i ett annat land ska ha samma möjlighet till jobb som jag hade när jag bodde utomlands, jag vill att mina barn ska växa upp i ett jämställt Sverige!! ❤️

Nu kommer jag säkert tappa en massa följare, som man gör när man yttrar sin politiska åsikt. Det är okej. Och röstade du på SD, så gör det inget, ja jag är jämställd men jag kan inte sympatisera med att utanförskap ska gynnas eller att människor ska särbehandlas. #socialdemokraterna #socialdemokrat #röd #val2014 #val

3 thoughts on “Valet 2014

  1. Man kan verkligen undra om de som får panik så fort de ser ordet sverigedemokrat och börja skrika rasister har objektivt försökt läsa Sd:s valmanifest. Jag har gjort det och jag har då svårt att hitta något rasistiskt. Jag röstade inte på Sd men jag blir lite trött på alla som är så trångsynta och politiskt korrekta att de inte objektivt kan läsa på vad de står för.

Leave a Reply

