Att jämföra!

Jag ser hela tiden det där bekräftelsebehovet. Där man ursäktar sig för att man tar x-antal kilon i nån övning, där man skriver att man är sämre än andra eller att man kanske till och med är bättre än andra.

Jag blir så less. Uppriktigt ledsen. Det finns inga normer, regler eller ramar för vem som är bäst. Du är bäst. För dig själv.

Det är svårt. Jätte svårt att inte jämföra sig med andra. Speciellt när det gäller kost eller träning.

Jämför dig BARA med dig själv!!!

IMG_1822.JPG
Igår.
Jag jämför mig med mig själv. Idag. Det gjorde jag inte i början. Då jämförde jag mig med ALLA.

Vad leder det till? Sämre självkänsla. Sämre motivation.
Använd andra som INSPIRATION istället! Där du kan hämta idéer och tankar. Som du sedan kan applicera hos dig själv.

IMG_8392.JPG
När jag började träna. Januari 2013.

Jag kan inte jämföra mig med mina vänner heller. En är superlång och stark som en oxe, en annan är så målmedveten att min målmedvetenhet är ingenting i jämförelse och en tredje… Ja henne kan ja jämföra mig med haha för vi är precis på samma nivå, hon har snyggare och något längre ben än mig dock, men jag kan göra enbensutfall med vikt…..

Ser du hur galet det blir.
Du kan inte jämföra dig i styrka med någon som är 190 lång om du är 160. Om du inte är ett sånt där geni som räknar procentuellt.
Du kan inte jämföra en viktminskning med någon som kanske aldrig bantat eller viktminskat förr.
Du kan heller aldrig jämföra dig med någon som inte är du. För du är ditt bästa jag. ❤️

Leave a Reply

