Fettenergitestet

Jag har det sista (2,5v) utökat mina i regel två måltider om dagen med en fettkaffe till frukost. (Ibland även ett ägg i).
Har även ökat fett E% på mina måltider.
Jag har i snitt legat på 60/80% fettenergi om dagen.
Jag har tränat mycket tyngre än jag tidigare gjort.
Och resultatet?

Jag går sakta men säkert upp i vikt och känner mig segare än vanligt och även mycket tröttare. Igår. Ja då knoppade jag redan 21.30 och vaknade trött och seg.

Ett litet experiment. Mest för att jag ska veta hur kroppen min fungerar.

Det är ju inte riktigt resultatet jag vill åt. Jag vill behålla mina vunna muskler men även minska i omfång. Just nu känner jag mig bara svullen och har inte minskat i omfång.

Min kropp. Många andras kroppar. Funkar inte genom att äta så här.

Så nu. Nu går jag tillbaka till min vanliga artegna kost med lagom mängd fullfeta produkter.

2 thoughts on “Fettenergitestet

  1. Spännande! Jag har börjat med 16:8 fasta och därmed tagit bort min fettkaffefrukost. Äter endast två mål mat per dag och har ibland i en tsk kokosfett i eftermiddagskaffet. Ska bli spännande att se vad som händer nu med vikten under september månad som jag kommer att köra detta. Tränar som innan tre pass per vecka på gymmet och går PW så ofta jag kan.

Leave a Reply

