Nya mål.

Jag måste ha mål. Jag måste ha något som driver min motivation.
Jag har hela denna resa haft en vikt som mål och nu är jag ju liksom nästan där.

Jag har länge funderat på vad jag ska ta mig an härnäst. Jag har bollat idén med min man ett bra tag och jag har fullt stöd, pepp och hjälp som kan tänkas. Han är fantastiskt. Han tipsar, trixar och funderar åt mig när jag inte har tålamod. Han kommer med tips och visdom. Lugn. Även några nära vänner och syster har varit bollplank när jag funderat över om jag är helt sjuk i huvudet som har satt ett så stort mål så långt bort.
Jag är inte säker på att jag vill, men jag kommer träna som om jag ska.
Med delmål. På LCHF. Artegen mat. Ingen fettbombning eller mini-intag av mat här. Riktig mat. Inget underskott.
Jag ska fasen visa att det går.

IMG_1675.JPG
Min form idag, efter träning 60,3 kg och jag är 160cm.

Jag har alltså som mål att eventuellt delta i Luciapokalen 2015. Långt bort och jävligt långsökt men jag ska nu först se om jag har motivationen fram till jul. Det ska jag ge mig själv. Bikinifitness är egentligen något jag tycker är skitfult. Man är inte snygg för fem öre och det är inte det jag strävar efter. Det finns många grenar att tävla i, muskelgrupper, bikini, body osv. Jag ska bara hitta min specialitet.
På min väg så vill jag lära känna min kropp. Lära mig mer. Optimera. Utnyttja mina kostkunskaper. Jag vill se om en snart trettio småbarnsmamma kan skulptera om en tidigare överviktig kropp till något helt annat.

Ingenting är omöjligt eller…?

Jag kommer dock lägga till några få tillskott, men bara rena sådan.

4 thoughts on “Nya mål.

Leave a Reply

