Nedslag blir positivt?

Jag får många mail om hur nedslagen man blir varenda gång man bla ställer sig på vågen… Den där vågen…

Går att applicera på mycket.
Diet efter diet, metod efter metod. Ändå misslyckas man? Att misslyckas leder till ett nedslag. Ett nedslag leder till ett annat som i sin tur leder till dålig självkänsla.
Häpp, nu gick det inte denna gången heller….. och så grubblar man vidare tills man hoppar på nästa diet/metod osv.

Istället för att lära sig. Ett sk misslyckande behöver inte vara ett nedslag. Se det som att du lärt dig något. Fundera. Tänk. Applicera. applicera det i ditt liv som en erfarenhet och inte bara som ett tungt ok att bära. Tänk positivt, ja ja nu behöver jag inte göra det igen och vad lärde jag mig, vad sa min kropp, vad säger mitt sunda förnuft och mådde jag bra?

Skulle jag ha låtit mig bli nedslagen varenda gång min våg stått still under min resa så hade jag inte kommit någonstans. Min grund har varit densamma. Men man lär sig. Man finjusterar. Man lär känna sig själv.

2 thoughts on “Nedslag blir positivt?

  1. Det är riktigt att vågen gör att man ger upp tyvärr. Tror man ska tänka på att man ska mäta sig också. Det händer så mycket annat i kroppen som man kanske inte tänker på. Vätska hormoner. Som du skrev med justeringar. Jag har gått ner 10 kilo och 14 cm runt midjan. Tar det lugnt då det inte händer nåt på ett tag. Läser på om vad jag kan ändra på. Har underfunktion på sköldkörteln så jag behöver lägga in den biten i kosten. Hittar inte så mycket info tyvärr. Kram Ullis.

    • Det finns en grupp på facebook som kanske skulle passa dig, tror den heter LCHF och hypertyreos och hypotyreos….
      Ja visst kroppen är som ett dominospel, man ruckar på en liten grej å så blir det följder. Kramar

Leave a Reply

