#icebucketchallenge

Vi hade inte tillgång till is. Men ruskigt kallt vatten.

Här kan ni läsa mer.

Saker som cirkulerar på nätet brukar jag låta passera. Men insamlingen till ALS genom #icebucketchallenge som dessutom en väldans många kändisar gjort gjorde jag igår.

ALS är en hemsk sjukdom (som många andra) och det finns inte tillräckligt med pengar till forskning (som med alla andra sjukdomar). Länken där uppe, där kan ni läsa bakgrunden.
Jag blev rörd.
Jag har donerat.
Jag brukar donera till barncancerfonden den 1 april och har gjort ända sen min vän gick bort i cancer alldeles för ung.
Alla kan inte göra allt, men alla kan göra lite.
Jag är för oteknisk att ladda upp video här men den ligger på instagram (@kostologik) och på min privata facebook.

Leave a Reply

