En ny period

Det är så att näshåren krullar sig av kyla om mornarna och gör de inte det så blir man alldeles blöt, som om man klivit ur duschen och glömt handduken.

Jag tror vi kan enas om att hösten är här. Jag älskar hösten. Men i år kom den lika fort som man kan säga smör. Jag var inte förberedd.
Inte mentalt och inte i barnens garderober.

Jag har lagt om min träning. Ett tolv veckors program. Jag och Linnéa har nu kört det i två veckor. Känns riktigt bra i hela kroppen. Jag är öm och mör på ställen jag visste jag slarvat tidigare.
Vi är fyra som oftast tränar ihop. Louise som stärker din kropp efter sin graviditet och Ullis som tränar som jag och Linnéa.

20140823-075609-28569629.jpg
Fokus dessa första fyra veckor ligger på överkroppen.

20140823-075726-28646223.jpg
Igår blev det fredagsfys istället för fredagsmys, jag och Linnéa.

Jag läste det första gången hos Martina, Slow burn. Sen dess har jag läst massor och kompletterat och varierat min träning med detta och jag vart riktigt förvånad av resultaten. Så jag fortsätter.

20140823-080137-28897565.jpg
En del helkroppsövningar som marklyft är en standardövning i vårt program. Dock har jag ju problem med min hand (karpaltunnelsyndrom) och jag kan inte hålla stången så många reps utan får köra färre reps med fler set istället och det funkar ju.

En ny period. Träningsmässigt. Kostmässigt.

Testar ett lite modifierat kostomlägg som ska passa denna sortens träning. Mest för att jag tycker det är kul att experimentera ibland. Speciellt med artegen föda.

Vad har du för mål med kost och träning?

2 thoughts on “En ny period

  1. Hej
    Detta kan verka som fanmejl från mig till dig men jag vill bara säga vad jag tycker……

    Jag vill bara berätta för dig att jag tycker du är så himla härlig.
    Jag tränar inte speciellt mycket men försöker tänka på vad jag stoppar i mig. Du verkligen inspirerar mig! Du har en sund inställning till det mesta i livet verkar det som. Det är kul att läsa dina inlägg om allt som sker i ditt liv med träning, mat och familj mm. Jag vill bara att du ska veta att jag tycker du verkar vara en genomgo människa.
    Tack för bloggen.
    Hälsningar Anna.

Leave a Reply

