Fokus

20140815-160347-57827778.jpg
Ibland är det tungt. Vägen är långt från rak. Ibland ramlar man. Man reser sig.

Fokus ändras men grunden är den samma. Första bilden är min start, nyförlöst och överviktig för ca 1,5 år sedan. Andra bilden halvvägs och tredje är från igår.

Grunden för mig har varit samma artegna kost genom allt, visst självklart dagar av mindre bra mat men alltid #lchf som grund.
Kost tillsammans med motion och ett tankesätt som ändrats under resans gång, balans.

Det är en balansgång att inte tappa fotfästet, ta saker till överdrift eller ge upp.
Jag har inte heller kompromissat på grönsaker eller överdoserat fett som många gör, min kropp svarar på variation.
Utan mitt race är en artegen varierad kost som passar mitt liv, min vardag och där finns inga fanatiska regler, ingen fettbombning osv.

Min motivation är små delmål. Att vara en stark och frisk mamma är det största och mest drivande. Du måste hitta motivation och små kortsiktiga mål för att orka. Du kommer åka på käftsmällar och bakslag, sånt är livet. Hur du hanterar det, är det som stärker dig. ❤️

Vad gör man när man kommit i “mål”? Hittar ny motivation, träning, underhåll, resa osv.

Jag är inget projekt längre utan ett resultat.

2 thoughts on “Fokus

Leave a Reply

