Kaos i min hjärna.

Att inredning skulle vara en stor triggerpunkt för mitt psyke var något nytt.
Jag fick en släng av ADHD igår, allt i “min” värld blev kaos.

Kortfattat.
Möblerade om huset förra söndagen. Just den möbleringen gav mig något slags välbehag. Någon form av feng shui (säkert bara i min skalle) men ändå.
Kruxet var nätverk och andra sladdar till skärmen (mm vi har typ ingen tv).
Många lösningar har provats (utom att borra hål i putsväggen och dra en kabel över öppna spisen, det är inga alternativ) och det blir nån slags “nätskugga” där i hörnet…….

20140811-075103-28263727.jpg
Vänster är före och höger efter.

Att inredning i vår familj är ett hett ämne är inte så nytt då vi båda gillar att ha det snyggt, min man möblerar efter teknik och jag efter känsla. Vi brukar inte bråka om det heller.
Men ärligt. Hade inte fina svärmor ❤️ varit hemma igår med sina logiska tankar och idéer så hade nog ett storgräl brakat loss. Lägg till PMS på det.

Barnen behöver kunna kolla film om de vill. Så. Det var tillslut bara att flytta tillbaka skärmen och den där soffan till där det stod först. Byta plats på allt. Så. Nu står alltså soffan där den alltid stått och matsalsbordet på andra sidan framför öppna spisen. Suck.

Och jag fällde många tårar och tankar över detta igår. Det är inte fult. Men det var inte min vision. Jag får leva med det. Men jag gillar det inte. Än.

Kontentan, ibland gör man saker av logik och ibland låter man känslor styra helt.
Ibland är det bra att ta ett steg tillbaka och faktiskt se saker för vad det är.

Min tröst är att barnen har så de kan kolla på film och det är viktigast att de är glada. Jag får nu tänka om och jobba med de förutsättningar jag har istället.

Och just det tankesättet kan man applicera på så mycket.

Leave a Reply

