Lite kul måste man ha

Pranks. Bus. Skolvarning.
Lite kul måste man ha på jobbet för att orka 🙂
Jag gillade ju verkligen mitt gamla jobb om det inte vart för de hemska arbetstiderna.
Men mitt nya jobb är fantastiskt på så många sätt. Härliga kollegor, dagtid, utmanande osv. Så att jag pendlar 2h t&r gör liksom inget.

20140808-224256-81776582.jpg
En herre jag delar kontor med!
Geni till geni liksom.

Alltså. Många av mina kollegor har så sjuk humor.
Idag blev jag grundlurad av en kund “Mohammad”…. Med alla de konstiga önskemål….. Självklart var ju en av “grabbarna” bakom det hela.

Eller som när det gick ut ett internt mail “använd inte toaletterna vid konferensrummet, vi vill inte bli störda av spolningar typ”….. Så måste man ju bara gå där….. Det liksom kliar ju i revolt-fingrarna.
Man blir rätt paff när man med byxorna nere glider av toastolen (som är smörjad) in i väggen och ligger som en säl på golvet….
Tur man inte hade ränneskita!

Eller när man busringer att man är från bulgariska flygplatsen och “ditt visa har blivit kapat” haha!

Eller kanske den allra bästa. En snorsmart blocket annons. Snacka om att bli nedringd..

Ja, vi jobbar ju alltså också. Vi är riktigt duktiga och effektiva må jag säga. Både på allvar och kul…. Precis som det ska vara!

Det allra bästa. Det måste vara att min stressnivå är helt annorlunda. Jag behöver dessutom inte ha ångest för att missa att natta mina barn. Utan jag kan krypa ner i sängarna och läsa sagor, varenda dag och pussa dem godnatt.

Kan faktiskt varit det bästa jag gjort på sistone. Att byta jobb och dessutom karriär, där jag har nytta av min utbildning (företagsekonomi) på ett helt annat sätt.

Har du några såna där stressmoment som du skulle behöva byta ut??

Leave a Reply

