Underskatta inte din kropp

En helt fantastisk semester till ända.
Det var längesen jag släppte normer/regler och ramar vad gäller mat som jag gjort denna sommaren.
Det intressanta här är att trots detta så har jag inte haft för stort sug och heller inte vräkt i mig. Jag tackar. Alla klarar inte detta. Men sen är jag heller inte så gravt sockerberoende.

Men en (hel) del glass, bär, färskpotatis, lite ris och choklad har slunkit ner. En del cider och några drinkar.

Ingen våg. Ingen ångest. Bara leva.

20140807-072523-26723646.jpg
En så varm känsla kom över mig igår när jag åkte till jobbet. Jag pendlar ca 1h enkel väg, så man hinner tänka mycket, de dagar jag pendlar själv.
Men just igår, när jag körde på en bro över Tidan och vattnet värmdes av solen att ångorna lekte tafatt mellan fågelungar som tagit sina första vingslag. Där och då slog det mig hur förbannat fint livet ändå är.

Som om ytterligare en liten pusselbit kom på plats.

Så. Hur gick det med min “fria” sommar… I söndags så ställde jag mig på vågen och hade +5kg i bakhuvudet, kändes så på kläderna. I mina ögon får jag “gravidput” direkt när jag slarvar och jag svullnar.
Ärligt så blev jag riktigt förvånad. “Bara” 2,3kg upp sen bröllopet, helt okej.
Måndag och tisdag har jag ätit bra balanserad mat. Jag har lite för lätt att överäta så jag har lagt till mct-oljan igen för lite extra mättnad.

Och igår kväll vägde jag in på mina 60kg. Vi har visserligen promenerat en hel del hela sommaren och det har säkert gjort sitt. Ingen styrketräning heller så har säkert tappat en del i muskelmassa och jag räknar med att lägga på mig lite igen när jag börjar träna.
Men är inte kroppen fantastisk så säg.

Ibland behöver man bara stanna upp och leva. Njuta av nuet.

Tanken slog mig att jag skulle stannat och fotat det vackra skådespelet på vattnet. Men då hade just det ögonblicket blivit förstört. Nu är det fortfarande orört och ligger på min näthinna och i min minnesbank.

Leave a Reply

