Trasig rygg

Aldrig. Aldrig har jag haft så ont i ryggen tidigare.

Skulle böja mig fram för att lyfta ur min son ur en gunga men blev hängande hållandes i gungans snören och tårar bara vällde ur ögonen. Hela ryggen låste sig. Tog ett bra tag innan jag kunde räta på mig. Torka tårarna och säkert längre innan jag fick ur mig några ord till min make som stod bredvid frågandes….

Jag är fortfarande inte bra. Men jag funkar.
Svullen högersida. Antagligen en rejäl muskelsträckning eftersom det är i mjukdelarna.
Anders gav mig ett bra sportliniment, Linnex. Aldrig provat förut. Shit pommesfrites. Vilken kyla. Vilken värme. Smärtlindring i någon timme.

20140729-160001-57601416.jpg
Så. Nu har jag också köpt mig ett Linnex.
Men håll tummarna för mig att jag inte behöver mer sen.

Jag trodde aldrig jag skulle säga att något var i närheten med att föda barn. Men detta var. Smärta!

Så. Nu blir det rehabträning framöver.. Det och promenader.

2 thoughts on “Trasig rygg

Leave a Reply

