Annie Sloan Chalk Paint

Alltså. Kan man vara kär i en färg så är jag det.
Den. Är. Magisk.

20140726-083541-30941997.jpg
Jag satte igång med soffan 20.15 igår och 21.17 var den klar!
Det tar en liten stund att bekanta sig med färgen men när vi var vänner var det bara att ösa på.
En strykning. Klart. Förutom de små snirkliga sidobitarna, de ska jag svampa en gång till.

Så dryg! Den var väl värd vartenda öre.
Jag hade glömt att köpa hem vax men det är fixat och på väg nu.

20140726-083749-31069823.jpg
Jag har så svårt att varva ner. Jag stressar undermedvetet mest hela tiden. Men denna semestern har nog gjort mig susen. Vi har bara gjort saker vi tycker om, umgåtts med fina vänner och familj, njutit av sol och låter dagen bli som den blir.

Att jag har ro att måla en soffa en fredagkväll, det är fantastiskt!

Det här är mindfulness för mig. Mando som ljudar från högtalarna och jag går helt in i “projekt soffan” som tillhör vårt större projekt “matsalsvägg-kök”.

Fantastiska Monica har svarat på alla mina knasiga frågor om färg och nyanser och ytbehandlingar. Här hittar ni henne och hennes butik.

Leave a Reply

