Att ha varit i lugnet och vänt.

Vi åkte ju som ni vet uppåt landet på en “släkting-tour”.
Rena rama mindfulnessresan.

Min mans härliga Moster bor i djupa värmlandsskogen. Med dålig täckning, skog och natur runt knuten. Med travstall och den fantastiska doften av häst, som jag älskar. Hönor som kacklar och värper ägg, här pratar vi närproducerat och egenodlade grönsaker.

20140719-081701-29821680.jpg
Vi åkte vidare efter ett dygn i Värmland. Mot Dalarna, Rättvik. Vi bilade på fantastiska vägar. Öde vägar. 5 mil-sträckor utan skymt av hus och knappt mötande bil.
Min faster med familj bor högt upp, över Siljan. Fantastiskt vackert. På ett helt annat sätt än en djup skog. Båda har sin charm. Båda ställen bara utsöndrar lugn.
Ljuvlig sommarvärme, stekande sol, doften av fantastiskt timmerhus, brisen från Siljan och återigen, bara lugn.

20140719-082230-30150234.jpg
Att var kväll njuta av den här utsikten fick oss att drömma. Jag surfade timmerstugor halva resan söderut tillbaka till varma Värmland medan mannen min körde bilen och vi drömde lite medan barnen sov.

20140719-083254-30774893.jpg
Vi har fortsatt lunket här hemma. Små utflykter. Grilla med vänner. Promenader. Framtidsplanerande.
Men ärligt, så har det blivit mest lek med barnen.

Igår myste vi i vårt numer till 95% färdiga biorum i källaren. Svalt, skönt, mysigt.

Idag får vi återgälda lite givmildhet. Min faster med sambo och kusiner kommer och stannar över natt efter deras resa neråt landet. ❤️

Leave a Reply

