Musik är terapi

Musik är terapi.
Det går i perioder.
Jag lyssnar.
Jag lyssnar inte.
Alltid i bilen.

När jag behöver tömma skallen så drar jag alltid alltid på Mando Diao i lurarna. De äldre albumen.
De, Oasis (som jag skäms över att jag sett men inte kommer ihåg), Nirvana är tonårsmusiken och ger mig en slags nostalgi. Nostalgi där stackars Mormor och Morfar undrade vad för jävulsmusik jag lyssnade på ibland.
“Men Björn Skifs är ju bra” minns jag att att de deklarera.

Musik är terapi.
Musik lyssnar man på själv och med andra.
Åh nu längtar jag. Till hösten. Till musik. Med fantastiska vänner i storstan!

20140707-215121-78681816.jpg
Sen kan jag ju erkänna att jag tränade faktiskt till Miley Cyrus senaste album haha

Leave a Reply

