Inspiration

Inspiration. Hur får man inspiration till blogginlägg?
Alla som uppdaterar frekvent. Även jag. Det går i perioder. Ibland är man på hugget och kan pumpa ur sig bra inlägg efter det andra.

Nu ligger min fokus på bröllopet. Därför är min “draft-korg” full med påbörjade inlägg och tankar jag haft det sista. Men jag har liksom inte haft inspiration att slutföra dem.

Jag har precis gjort min andra vecka på nya jobbet och jag är så glad, jag trivs verkligen och alla är så himla goa, fast de flesta har jobbat tillsammans i flera år, vissa över 30 så är de så snälla och släpper in mig i deras gemenskap.
(Jag har sagt det förr) Jag har länge länge saknat mitt gamla jobb på Irland som Kvalitets Tekniker / Skandinavien Säljare. Kan man vara kär i ett jobb så var jag nog det. Jag har samma känsla här, nu med detta jobbet. Dessutom så är det ju inte fy skam att jobba med en av sina bästa vänner ett par dagar i veckan. ❤️
Jag pendlar 12 mil om dagen och det är det verkligen värt.

Jag fick ett så gulligt meddelande idag av min gamla kollega Ralph på Suretank, att de saknar mig och att jag måste komma och hälsa på. Sånt värmer.

Just nu. Just nu är det liksom fokus på familj. Jobb. Bröllop.
Åh vad jag längtar. Ja just det. Jag har bytt namn också. Ett gammalt släktnamn. Bara det har varit en lååååång procedur, men nu är det klart och jag har sedan lite mer än en vecka tillbaka haft ett nytt namn. Spännande. Känns konstigt. Resten av familjen tar sina på bröllopsdagen.

20140613-235931.jpg
Morgonkaffe på väg till jobbet i min bulletproofmugg från Succeeder där ni även kan köpa bla MCT-oljan.

Alltså. Det gör så gott för själen att ta på sig “kontors”-kläder var dag. I love it! Jag plöjer igenom klänningar och pennkjolar. Välbehövligt. De har behövt dammas av.

Maten?
Jag har lagt ner nedräkningen. Jag varierar bland dagarna om det blir två eller tre måltider. Beror på om jag är hungrig eller ej. Igår förberedde jag lite lyxigare matlådor till mig och Ullis. Shit vad mätta vi blev.

20140614-000355.jpg
Slungad spenat och noppad basilika som botten. Lax och räkor som jag blandade med riktig fetaost gjord på getmjölk. Pinjenötter. Pesto. Olivolja. Avokado.
Så jädra mättande och gott. Vi orkade inte hela matlådorna.

Jag fick frågan. Är du glutenallergiker?
En av mina trevliga kollegor är det nämligen så vi diskuterade fördelarna och även olika knäcke recept, jag rekommenderade ju givetvis mitt eget men även Birgittas knäcke. Men då kom frågan av en annan kollega.
Jag trodde faktiskt det skulle bli lite diskussion när jag berättade varför. Men icke. Utan mer nyfikenhet och undran. Så jag var i mitt esse bra länge.

Leave a Reply

