Att leva genom linsen?

Jag gör det. Alldeles för mycket. Men mindre nu än tidigare.

Klick frukost. Klick mellanmål. Klick kaffe. Klick lunch. Klick middag. Klick kaffe igen. Klick middag. Klick kaffe.

Inte röra maten innan den är fotad.
Oj glömde fota kaffet.
Måste uppdatera.

Usch, hör ni vilken stress det kan bidra till?
Hör ni hur det här beteendet låter?

20140609-201147.jpg
Please, let me take a selfie!
Innan jag springer intervaller på en alldeles fantastisk och öde fotbollsplan tillsammans med Linnéa.

Skogsdoft, fivefingers så jag känner varenda underbar grop, fågelkvitter och halva planen i sol medan andra halvan vilar i sval skugga.
Underbart.

5 thoughts on “Att leva genom linsen?

  1. Härligt att följa din resa mot ditt bröllop, men för allt i världen kör inte slut på dig med fotografering av mat. Det du visar ser super gott ut men det räcker med en bild då och då. Kul att följa dina förberedelser, och ha nu kul på vägen!

    Jag tränar lite med hantlar (heter det så?)på gymmet men har inte vågat mig på stången (haha heter det så?!)…….Vet inte vilka övningar jag ska ge mig på. Har du några nybörjartips? Vet du någon hemsida som har färdiga program för styrketräning. Tränar sedan en tid tillbaka tre dagar i veckan och har blivit fastare……..men ett kilo tyngre……Tycker inte att jag äter mer.

    Lycka till med allt och njut av denna underbara tid. Kram

  2. Vi fick läsa en bok på min utbildning som jag ofta tänker på! Den heter “Att ha eller att vara” av Erich Fromm! Den handlar om att ett ögonblick blir mindre magiskt när man förevigar det! Har för mig att det finns någon liknelse med att när man hittar en vacker blomma ute i naturen så dödar man den genom att man plockar den! Det är en värdefull tanke men mycket tycker jag är värt att föreviga och det är ju så kul med bilder!! Keep it up 😉

Leave a Reply

