Historien om ett solarie

Jag har glömt att berätta. Berätta något som ärrat mig.

Härom kvällen så for jag och min vän till solariet. Inget konstigt. Utöver en svettig odör från vår tidigare raska promenad.

20140605-232922.jpg
Jag vet att solarie inte är bra. Men jag kan helt enkelt inte vara en bra människa med allt, höhö.
Att sola är min last. Min rygg mår så bra av det och jag älskar att vara lite lagom gyllene.
Jag vill inte vara en gräddvit brud även om det är fint på många.

Hur som helst. Efter att min solarietid var över. Kliver jag ut i hallen. Väntar på min väninna. Det står ett mystiskt par vid växelmaskinen och kuckelurar medan de matar in tjuga efter tjuga.
Rasslet av mynt ekar.

De ser så himla “skyldiga” ut på något vis. När min vän kom ut från sin soltid och vi är på väg att gå, så hör jag dem säga “vi måste hitta ett bättre ställe” och så går de in i solarierummet tillsammans…..

Jag blev helt paff! Haha! Jag tappade nog hakan.
Och idag. När jag kurerade min rygg lite granna så kunde jag för mitt liv inte sola i det solarierummet haha!

2 thoughts on “Historien om ett solarie

Leave a Reply

