Nedräkning 18-

Ny månad. Ny vecka. Ny dag. Nytt jobb.

Min härliga nya chef skickade blommor hela vägen från Danmark för att jag skulle känna mig välkommen!

Hur snällt var inte det då?!

20140602-232808.jpg
Tänk att man får blommor när man börjar ett jobb… Känner mig faktiskt redan mer uppskattad jobbmässigt än på länge.

Dagen har gjort mig mör.
Utbildningar. Kurser.
Maten funkar.
Åt skink/spenatröra imorse till frukost (!!!) ja jag åt frukost!!!

Lunch idag blev fetaostsallad med pannbiff och smörstekt svamp.

Och nu ikväll…. Mer skink/spenatröra typ…

20140602-233111.jpg
Lite enformigt men gött.

Min blivande man. Har omställningsbesvär. Han äter inte ens nära noll och det vill jag inte heller sätta honom på. Men att gå från en kost med ganska (väldigt) hög kh halt till en kost som landar runt 40-50gr om dagen så är det en omställning. Han känner sig trött, mör och träningspasset igår var segt för honom. Promenaden från busstationen till jobbet var tung, jobbig och lång…..
Han kämpar på och är mer taggad än jag trott.

Det kommer att vända, omställningen.
Han verkar riktigt seriös med det här, min man till kakmonster hade tackat nej till fika på jobbet idag.
Jag är faktiskt uppriktigt stolt över honom och det här har han valt själv.

Visst han bor ju med mig, såklart. Men jag tvingar ingen att äta som jag. Utan det är väl en nyfikenhet som vuxit fram. Idag deklarerade han att vågen redan gett med sig. Från att smygstartat i helgen.

Jag är mest nöjd att han dragit ner på gluten. Det är den stora vinsten för mig. Min fina man.

Leave a Reply

