Nedräkning 20 –

Gårdagen i bilder, balanserad mat.
Eftersom jag vill visa att mitt problem med att öka i omfång, inte kilon, ligger i mitt problem att tacka nej till att smaka på göttiga saker det sista och nån cider här och där. Men även att jag pendlar upp och ner 2-3kilon beror på att jag äter lite för mycket ibland.
Mat är ju så himlans gött.
Så. I min balanserade kost med protein, fett och bra kolhydrater så har jag även tittat lite på mina portioner. Inte väga eller mäta utan mer att ta mig en funderare innan jag tar mer.
Är jag mätt? Äter jag nu för att det är gott? Äter jag för ätandets skull?

Och skadad som jag är så tittar jag även oftast på alla näringsämnen jag får i mig. Jag kan liksom gå inne på Ica och tänka: hm…… Där får jag i mig tryptophan (en grundsten till serotonin) finns bla i kalkon, eller så får jag in selen i kosten och hm där kan jag hitta lite omega3 osv.

Igår till frukost blev det ägg, bacon och majonäs.

20140601-082033.jpg
Och här är väl inte nitriterna det bästa jag kan få i mig men men…..

Sen åt vi kalaslunch hos svärföräldrarna. Fantastiskt gott med plockmat. Här kunde jag faktiskt inte undvika västerbottenpajen. Jag åt utan kant dock, men att jag inte lär mig att jag inte pallar gluten alltså…… En tallrik med naturliga fetter helt enkelt.

20140601-082210.jpg

På eftermiddagskvisten satte vi barnen i vagnen och tog en lång promenad hela familjen.
Innan vi grillade. Fläskfilé, babyspenat, två skivor halloumi och lite vitlökssmör.

20140601-082439.jpg
Så här såg alltså min dag 20- ut.

Jag äter inte tråkig mat. Jag får i mig det jag behöver och jag kan om jag vill på den här naturliga kosten gå ner ett par kilon. Svullna av. Eller som jag redan gjort, jag kunde gå ner nästan 35kg. Galet eller hur, enligt dagens “råd” så kan man inte det om man äter grönsaker. Bullshit säger jag 😉

Leave a Reply

