Nedräkning 19-

Day 3 / 19-

Min för mig balanserade frukost. Tonfisk, ägg, majonäs och spenat.

Min blivande man. Han som inte äter grönsaker. Han gör det svårt för mig att få till en balanserad matplan. Men det går. Tonfisk, ägg, valnötter, paranötter (nötterna är för mineraler och speciellt selen) och full fet Rhode Island.

20140601-101246.jpg
Till lunch blev det rester. Inte så väldans fantasirikt.

20140601-165519.jpg

Och nu. Matlådefix. Nytt jobb. Nya rutiner. Ingen mer Caesar Salad till middag 😝
Matlådor till hela familjen, snacka om storkok, allt för tidsoptimering.
Mindre tid jag lägger på att laga mat på veckodagarna, mer tid har jag att leka med barnen. 🙂

Skink/Spenatsallad i några,
Pannbiff/smörstekt svamp och sparris i några av mina.

Mannen min får samma till frukost som han åt idag.
Och han har inga problem att äta enformigt. Dag ut och dag in.
Men jag har problem att laga sån mat till honom haha. Jag tycker att man ska variera sig.
Han får pannbiff, ärtor och sås.
Japp. Ärtor är det enda i grönsaksväg jag kan få i honom och ärtor är bättre än bulgur om man ser till det perspektivet. En och annan palsternacksbit kan funka också. Nu vill jag återigen påpeka att min karl inte äter LCHF utan han ska prova en naturligare kost än han ätit tidigare och för honom innebär det inga stämplar.
Bort med socker och gluten är de riktlinjer jag fått.

20140601-170350.jpg
Skink/spenat/färska örter och 2 msk majonäs. 1 ägg ska i också.

One thought on “Nedräkning 19-

Leave a Reply

