Lär dig att älska dina brister

20140515-153426.jpg

Hej, jag är Mickans mage. Jag tänkte bara berätta för er att jag har varit hem åt två barn under loppet av två år. Jag har varit jättestor och jag har spruckit lite i kanterna. Min “ägarinna” brukar smörja mig med kokosolja eller biooil. Jag kommer aldrig bli helt platt eller helt fast. Jag kommer heller aldrig sluta vara randig. Vet du vad? Dessa ränder har jag lärt mig att älska, de är en del av mig, min historia. De är spår av att jag har varit en bostad och också ett spår av att jag varit lite stor, jag är ganska fantastisk faktiskt!
Lär dig älska dina kärleksränder och din lite mindre fasta hud, det är inte det som definierar sig som människa!! 💗 Bär dem med stolthet!

Jag har under årens lopp varit sjukligt fixerad vid hur min mage sett ut, den har aldrig dugt. Stackars den.
Den har alltid ramlat över lite här och där (tyckte jag då) och den var alltid lite för mjuk.
Idag har jag lärt mig att älska den.

Den talar om för mig hur fantastisk en kvinnokropp är! Det har liksom bott två bebisar där inne!!!

Leave a Reply

