All sömn är bra sömn?

20140513-094029.jpg

Generellt ja. Om man sover i rätt nervsystem. (Parasympatiska) Där kroppen laddar batterier och återhämtar, läker.

Lite skryt (inspo från grymma MY våra barn sover oftast sååååå bra, vi är såååå bortskämda med det. Det är liksom pyjamas, borsta tänder, läsa saga och sova och oftast inte senare än 19. Men ibland händer det att man som förälder får rycka in.

Inatt när jag kom hem från jobbet, brottades jag med en katt om min kudde och spottade ut katthår från munnen och försökte få ha mina tår i ett skick från busiga kattklor så vakna Polly till. Filten. Herre jösses. Kris. Filten hade ramlat ner. Mamma fixar.
In och brottas med kissen igen som sett sin chans om att vinna kudden.

Upp igen. Napp. Tillbaka till sängen. Smaka kattsvans. Upp igen. Sällskapssjuk dotter. Då kröp jag ner i hennes säng och så låg vi och höll handen hela natten. Men jag har nog inte sovit så mycket och även om det var mysigt så har jag inte sovit bra och nacken värker. Det var det värt.

Men. Jag längtar till mitt nya jobb. Visst jag börjar inte jobba förrän i eftermiddag men inte hinner man ta igen sömn på dagen. Det känns helt fel att lägga sig en stund för att “kompensera”. Hemma sent och sen upp igen. Det ska bli så förbaskat skönt att inom snart framtid ha jobbat mer än halva dagen när jag i vanliga fall åker till jobbet.

Och allra bäst. Jag kommer kunna natta barn varenda kväll och mysa med dem varenda helg ❤️

Leave a Reply

