Andningsövningar

Visste du att genom en balanserad andning så kan du skapa dig en balans mellan din inre och yttre värld.

Det stämmer faktiskt. Jag har under den senaste veckan gjort en serie av övningar innan läggdags. Det är svårt att förklara hur man känner sig.
Det påminner lite som när man vaknar på morgonen med lite grus i ögonen och sträcker på sig, när hela kroppen vaknar till liv. Fast på ett avslappnat sätt och sen somnar man så himla skönt!
Jag har vart på väg å blogga men somnat med mobilen i nyllet och känt hur mina ögonlock blivit så ruskigt tunga.. Även det här på ett liksom avslappnat sätt. Inte som när man somnar stenhårt bums och inte kan hålla ögonen öppna, utan behagligt.

20140428-225517.jpg
Jag tog mig ut förut, på en joggingtur, typ premiären för i år. Helvete alltså. Vilken käftsmäll. Dels verkar jag åkt på pollen i år, sen var jag ruskigt mätt och sen skulle jag näsandas hade jag bestämt innan. Slutade med att jag nästan kräktes, avbröt och gick hemåt.
Mer kondition på mina gympass framöver.

Andningsövning – Horisonten

1. Sitt på en lugn plats med korslagda ben.
2. Blunda. Ägna en stund åt att bara uppleva andningen.
3. Sätt tummarna i öronen och bred ut fingrarna så att fingertopparna möts i pannan.
4. Andas in djupt.
5. Andas ut och gör ljudet aaaahhhhhh, känn efter hur ryggraden vibrerar. Gör sedan ljudet ooohhhhh och känn hur vibrationen rör sig mot hjärtat. Håll sedan för öronen men dra isär fingrarna medan du ljudar mmmmm, nu ska det vibrera i huvudet.
6. Sitt kvar och njut
7. Gör det här 9 gånger

2 thoughts on “Andningsövningar

Leave a Reply

