Nedkopplad.

Avkopplad och nedkopplad.

Uppdaterar man inte finns man inte?
Man tappas bort i “cyber-världen” om man inte uppdaterar med jämnan?

Kanske.
Men jag har tankat så mycket energi och ärligt inte haft ork eller lust för den delen att uppdatera sociala medier.

20140427-210532.jpg
Grillad lax kan vara något av det bästa.

Min helg började inte direkt på bästa sätt. Det är sällan jag nu för tiden låter saker bli så personligt att jag tappar mig själv. Helt. Att ringa min sambo och bara hulka fram ord med tårar sprutandes nedför kinderna och svärandes över att jag inte såg något i bilen hör inte till vanligheterna som tur är. Att sätta på vindrutetorkarna i hopp om att se ut och sedan inse att det enda som hjälper är att jag samlar mig, torkar tårarna och tuffar på.
Sagt och gjort. Jag överlevde. Precis som allt annat. Och idag. Idag när jag har perspektiv så gjorde jag väl en stor grej av något litet.
Men det är så vi funkar. Alla tolkar saker och situationer olika.
Vad som är en stor grej för mig är trivialt och onödigt för dig och tvärtom.
Jag menar inte att vara kryptisk alls, men själva situationen är irrelevant, det var min reaktion. En kedjereaktion som utlöste mina tårar. Så blir det när man inte hanterar saker var gång de dyker upp utan istället (som jag) stoppar dem i min “ta tag i sen”-låda i hjärnan. Noterar att jag måste bli bättre på det. Att jobba med mig själv.
Och det kommer mina vänner.
En hel bok förhoppningsvis.

20140427-211445.jpg

Leave a Reply

