Ätstörningar

Jag har funderar länge och väl var jag vill fördjupa mig, kunskapsmässigt.

Igår fick jag ett glädjande mail att jag blivit antagen att läsa en onlinekurs om ätstörningar, beteenden, kbt (kognitiv beteendeterapi) och pdt (psykodynamisk psykoterapi) och ingen är gladare än jag. Utbildningen är framtagen av KÄTS Kunskapscentrum för ätstörningar och Karolinska Institutet.

Jag vill lära mig mer om beteenden, varför vi gör på ett visst sätt, varför vi äter på ett visst sätt, hur vi tänker och även kunna använda denna kunskapen i min kostrådgivning.

Det här och stresshantering ligger mig varmt om hjärtat.
Så. Nu en “ledig” fredagskväll har jag skickat ner mannen i källaren (gladeligen skuttade han ner för att bygga på biorummet) och jag pluggar.

20140418-220335.jpg
Så intressant!
Folk undrar ibland om jag inte är klok som pluggar och läser på de mest udda tider. Men för mig är det ingen börda utan ett intresse. Jag är ingen tv-tittare utan roar mig på detta sätt, haha!

Leave a Reply

