Gymma ute

Muskler. Jag tycker det är snyggt. Lite definierade axlar, speciellt på en man. Men även kvinnor. Inte för mycket men så där lagom.
Det är inte förrän de sista månaderna jag lagt om min träning till mer fria vikter och mindre kondition. Jag är inte ute (eller löpband) och springer hälften så mycket som förut. Det är inte ens alltid jag värmer upp på det sättet längre. Utan jag har gått över till att försöka dela lika. Det blir mycket funktionell styrka a la #kostologik30 tillsammans med det andra.

Igår blev det utomhusträning efter en dag i trädgården. Både 5km och en del intervaller och egen kroppsstryrka på ute gymmet vi har här i stan.

20140417-101014.jpg
Många av oss tränar för fåfänga, att bli “snygga” och många tränar för att bli “smala”, andra för hälsa och några för att bli starka.
Jag kan tycka att någon som ser ut att må bra kan vara det finaste som finns. Oavsett storlek och muskler.

Jag tränar nog ärligt för både fåfänga och en stark kropp. Kanske en fördelning på 30/70%.
Jag tränar till större delen för att jag vill vara en stark, pigg och glad mamma men också för att jag vill att mitt slit ska synas och det för min egen skull.

Vad du än tränar, träna bara för din egen skull och för dina egna mål.

Varför tränar du?

Leave a Reply

