Ett lass med “påskägg”

Påskägg. Snart fylls våra hem med påskägg!

I år får barnen en sandlåda av hela familjen. Som jag vart och handlat idag. Själv. Med kärra. Det får man vara stolt över haha.

20140416-192853.jpg
Jag måste dessutom sluta med mina små “ticksiga” tvångstankar. Bensinlampan började lysa strax innan falköping. Och så får jag såna där korkade tankar i skallen att “jag måste komma hem innan jag får tanka”. Nu kom jag hem. Precis.

Dagen har spenderats meditativt. Mer än jag från början trodde. Jag ogillar trädgårdsarbete och har alltid sett det som ett straff. Sen barnsben. Men idag tog jag tag i landet.

20140416-193111.jpg
Och separerade alla jordgubbsplantor så det blir fler och så att barnen kommer komma åt dem lätt.

20140416-193201.jpg
Inhandlade en blåbärsplanta också som fick sitta bredvid rabarbern.

En hel hög med kryddor och en söt trälåda som jag planterade några av dem i.

20140416-193313.jpg
Vem kunde tro att jag. Att jag skulle finna ro och lugn i att plantera.
Nu ska de bara överleva också.

Leave a Reply

