Att vara klar.

20140407-080439.jpg

Jag fick några kommentarer om att vara färdig under helgens gång.
Liksom färdig. Färdig med min resa. Vad ska jag göra nu?
Vad ska jag blogga om som är intressant?
Vad ska mitt flöde på instagram fyllas av?

Så jag kan inte hjälpa att undra. Är jag färdig? Ja. Jag är färdig med själva viktminskningsdelen. Jag äter för att behålla en vikt och det borde väl vara nog intressant?
Jag tränar för att bygga om min kropp.
Jag jobbar för en lagom stressnivå i vardagen och jag rådger. Jag utmanar mig själv!

Att vara en kostrådgivare som har erfarenheten av en viktminskning ger mig förståelse. Det ger mig kunskap som andra kanske inte har.
Jag vet vikten av tålamod. Vad som sker om man gör avsteg som man inte planerat och jag vet vad för spöken som kommer fram.
Allt i både praktik och teori.

Jag vet vad som händer mentalt och jag vet även nu den näringsfysiologiska delen.

Så. Jag känner nu att jag har tid att fokusera på viktiga ämnen och er. All min tid tas inte upp av viktminskningstankar längre. Jag har ju fördelen att ha det i min kappsäck. Det kommer du också att ha en dag!

Varför. Varför ska det låta som något negativt att jag är färdig. Med en del.

6 thoughts on “Att vara klar.

  1. Hrm…. Det är nog en av mina Hjärnspöken, en grej som hindrar mig från att tappa. Jag är nog rädd för “vad som händer sen”. Just att inte veta vad målet blir när man än klar, istället för att inse att viktminskningen bara är en del, sen omformar man kroppen osv. Klar blir man ju inte förrän man dör! 🙂

  2. Härligt att dina barn äter riktig mat!
    Jättebra att dom väljer själva vad dom vill ha!
    Tycker du är ett föredöme istället för tvärtom..
    Irene

Leave a Reply

