En annorlunda torsdag

Igår. Igår så vart jag iväg och bytte däck på ena bilen. Ända ute i Timmersdala, tydligen bäst däck där om du frågar min man 🙂
Men mig hade jag min svägerska som sällskap. Varpå vi även passade på att bokjobba lite i kön till att få däcken bytta.

Alltså. Tänk er en mack mitt ute i ingenstans lite som i “Hem till gården”. Solen lyser på bönder, grovarbetare och mjukisbyxmänniskor och så kommer vi. Två bruttor i vad som kändes uppklädda till tänderna trots att vi bara hade helt vanliga för oss vardagskläder på oss.

Vilken kontrast. Och blickar söktes till oss som om vi var helt malplacerade.
.

20140404-111542.jpg
Men vad härligt ändå. Jag har bott sådär. På Irland. I en by. Mitt mellan två berg med lika långt till stan i söder som stan i norr, över gränsen. Gränsen till Nordirland, där man ibland kunde få stanna bilen och få den genomsökt av militärer med gevär. Gränsen där man ibland kunde swisha förbi obemärkt. Eller där man kunde ha fördel att vara svensk och då blond.

Efter biläventyret blev det lunch på Mike’s, där även mannen min joinade oss. Ljuvlig kyckling, grönsaker och fetaostsås. Mmmmm…..
>

2 thoughts on “En annorlunda torsdag

  1. Har också hört om bra däck i Timmersdala. Är uppväxt ca 1 mil ifrån. Nu är det lite för långt att åka dit för däckbyte då jag bor i Sthlm.

Leave a Reply

