Olika val under livets gång

I dag. Idag firar jag och min man 4 år!
På 4 år har vi flyttat en gång och skaffat två barn. Vi har haft med och motgångar och är på någotvis varandras motpoler i så mycket men ändå så lika. Jag älskar den här mannen till månen och tillbaka. ❤️

20140401-154430.jpg

Jag har ångrat mycket jag gjort i livet. Men i slutändan så har det lett till var jag är idag. Till vem jag är idag. Till min familj.

Och det. Det kan jag tacka min krokiga väg för. Alla dåliga beslut jag tagit. Men också alla bra. Alla pojkar jag dejtat. Alla öl jag druckit. All vikthets. Min uppväxt. Allt har lett till var jag är idag.

Även om mina vänner kanske inte håller med om att mina ljusare stunder varit när jag dejtade en pingvinliknande pojk med traktor eller han som bröt sig in och stal min tv eller han som jag hopplöst förälskade mig i och som slutade med att jag grät i en vecka. Eller dem stackarna jag kanske inte varit så snäll mot.

Men såna saker i bagaget gör att man ser saker på ett annat sätt. Man vet vad man vill ha. Och jag är så förbannat tacksam för jag har idag. Vad jag lärt mig och vad jag varit med om. Det har format mig till den jag är idag.
På så många plan.

Och inte bara firar vi 4 underbara år, fyra år med massor av kärlek och en del bråk, för ja, man bråkar även med den man älskar. Utan jag firar även idag 10 år i bloggvärlden!

Så. Jag är förbaskat tacksam att den här mannen jag kan kalla MIN fällde mig i en snöhög på torget en kall marsdag och att det senare blev vi, på en 80-talsfest iklädd röda fisknätstrumpor och alldeles för korta shorts, USA-sockar och våfflat hår på sne. >

2 thoughts on “Olika val under livets gång

  1. jag är också förbannat glad att han, min bror, fällde dig..och att du föll och att jag fått ha dig i min familj i 4 år och att ni två tillsammans fått de två mest underbara barn som finns som jag älskar som om de vore mina egna.

    Ni fyra i mitt hjärta ❤

Leave a Reply

