Gör vågen

Gör ett slag i att ta ut vågen. Be dina barn gömma den, be mannen slänga den.
Vissa mår bra av att fokusera på saker andra inte. Jag kan bara prata utefter mig själv och relatera till logiskt tänkande utifrån många av mina klienter.
Det råder väldigt mycket fixering kring vågen.
Om man säger att hunden är människans bäst vän så är nog vågen människans (oftast kvinnor) värsta vän.

Om det finns något som kan styra ens dagshumör lika mycket som den där vågen du kliver på, låt mig gärna veta.
Går den åt rätt håll så är allt frid och dagen flyter på. Andra hållet?! Då blir det en skit dag……

Det har tagit mig lång tid att lära mig att låta bli vågen dagligen.

20140330-234543.jpg
Ibland måste man påminna sig själv om hur långt man kommit. Hur man gör det är individuellt. Jag föredrar att jämföra. Liknelser, foton mer så än siffror.
Men. Så vägde och mätte jag förförra veckan eftersom jag la om min träning lite och jag är ju en nyfiken själ….
Så idag 2 veckor senare. Står vågen på plus 2kg men minus 1cm höfter och 1,5cm mage. Och ja. Det kanske stämmer. Jag väger mer men är mindre? Jag kanske har druckit eller ätit för mkt? Jag kanske inte mätte på exakt samma ställe som sist. Många faktorer kan spela in i din dagsform.

Du måste hitta vad som funkar för dig. Vad som gör att du slutar fokusera på siffror och börjar leva. Samtidigt som du når dina mål.

Det har tagit mig lång tid.
>

2 thoughts on “Gör vågen

  1. Det är så sant det du skriver. Jag blir i perioder besatt av vågen och när den inte visar det jag vill så blir jag oerhört stressad och mår dåligt. Då kommer jag på mig själv och bestämmer en dag i veckan eller månaden som jag får väga mig. Då funkar det myclet bättre, förhållandet mellan mig och vågen. Annars är faktiskt kläder ett bra sätt att märka om det händer något i kroppen. Kram till dig

    • Kläder är det allra bästa! Lätt att säga men svårt att göra tyvärr…. Många klarar inte av separationen med vågen man tappar fotfäste och kanske behöver de det allra mest.
      Lycka till du 🙂 kramar och önskar en fin dag

Leave a Reply

