Hängande benlyft

God morgon min vän,

Lite öm i benen idag.
Som det ska vara.

20140317-072717.jpg
Drog till gymmet igår med Linnéa och körde ett ben/magpass. Effektivt och intensivt.

Idag. Om jag orkar blir det triceps/biceps/axlar.

Har tillsammans med en PT (@simonlivelarge) tagit fram ett program jag ska testa ett tag. Se om jag kanske kan bygga lite mer muskler med det här upplägget. Även kanske utveckla #kostologik30 lite.

Jag delar inga kostråd med min PT, utan kör enbart träning. Kostdelen löser jag ju givetvis själv 😉

20140317-074649.jpg
Hängande benlyft. Trodde faktiskt jag var mer otränad än jag var. Löpning i all ära och ja, jag älskar funktionell träning och jag älskar även löpning. Men nu ska jag se om jag kan börja gilla styrketräning och fria vikter lite mer.

Nu ska jag plugga lite fysiologi och näringslära medan barn 1 kollar på Shrek och barn 2 sover. Man vet aldrig när det behövs. Och som jag råkade uttrycka mig förra veckan till Svägerskan så kan jag inte få nog. Götta ner mig i hormonlära och celldelningar…. Om jag inte minns helt fel så lät jag säkert som en kåt pubertetspöjk medan jag sa det också. Haha.

Men det är ju så, man blir aldrig fullärd. Ni ska veta att jag läser, läser och utbildar mig hela tiden. Bara för att jag fått min licens så betyder inte det att jag är färdig.

Min morgon började redan vid 03.11 puh…. Kanske jag ska fixa mig en balja kaffe först.

2 thoughts on “Hängande benlyft

Leave a Reply

