Jag erkänner.

En jävla massa skit har liksom slunkit ner den sista veckan och jag mår inte bra av det.
Men ibland är det så förbenat gott med sånt jag inte äter i vanliga fall.
Och det enda jag känt av är att jag är lite tröttare än vanligt och mer uppblåst.

Det har slunkit ner både lite godis, smörgåstårta och läsk.

Och idag. Nu står jag i valet och kvalet om jag ska göra en “riktig” carbonara och frossa innan imorgon då jag kör igång med ett framtaget bara för mig “PT-program”.
Eller om jag ska låta magen bestämma och äta mungbönpasta. Och den delen av hjärnan som innehåller förnuft. Den kanske ska bestämma? Så jag slipper ligga i soffan med huvudet i min mans knä och kvida av magknip. För så blir det nu för tiden när jag äter gluten. Inte konstigt. Varför gjorde jag aldrig så förr? Jag vet. Gör du?

Eller ska jag låta den lilla belöningsdelen av hjärnan bestämma?

20140315-182336.jpg
Jag hade inte kunnat göra så här för ett år sedan. Jag hade “ramlat” dit hårt och skoningslöst. Jag hade haft svårt att sluta.

Nu. Nu kan jag någon gång göra så här. Med vetskapen att jag får magknip. Och ibland är det värt det.
Jag äter bara saker jag tycker är förbannat gott.

Med det här inlägget vill jag väl egentligen att ni ska förstå att jag är precis som vem som helst. Även om jag är kostrådgivare och “ska veta bättre” så är jag bara människa.

Skillnaden på någon i början av sin viktresa och mig?
Det är att jag känner mig själv på ett helt annat plan nu. Jag vet vad jag klarar av i matväg och jag vet konsekvenserna.
När man är i början av en viktresa så är det mycket som sker i kropp och hjärna. Och att göra såna här avsteg är inte att rekommendera.

Av den simpla anledning att det är inte helt enkelt och du kanske inte klarar av det utan tappat kontrollen.

Och för mig är det inget nederlag. Det är ingen “nystart” imorgon. Det är inget jag ångrar.

2 thoughts on “Jag erkänner.

  1. Va?! Är du mänsklig?! Det trodde jag aaaaldrig, hihi!! Gör det du känner för ikväll, i morgon är en ny dag, en ny början. Stor kram!!

Leave a Reply

