Disconnected

20140314-071439.jpg

Jag ska försöka mig på en fredag som är surffri.
Jag är jättedålig på det.
Surfa sociala medier tar tid, värdefull tid. Så från klockan 8.00 så bloggar jag inte, kollar instagram, mail, facebook osv.
Dessutom är det stressframkallande. Vi är många som säger att vi slappnar av när vi slösurfar. Inte sant. Hjärnan slappnar inte av.

Tid man lätt egentligen kan summera och lägga på annat. 5 minuter här 5 minuter där blir mycket på en dag.
Jag har valt idag för att jag jobbar långpanna. För jag vet hur dålig jag är på det där.

Jag behöver prioritera min tid mer.
Kanske även du?

Vi säger att vi inte har tid till avslappning, träning osv.
Lägg ihop din “sociala medier tid” och se sen var du hamnar tidsmässigt.

Jag kommer givetvis svara om det ringer och likaså smsa, uppdateringar om barnen m.m ni vet. Som mamma är det jobbigt att vara ifrån familjen en hel dag och att inte se familjen förrän imorn när jag vaknat. Så det tänker jag tillåta mig. Men resten. Inte idag.

Leave a Reply

