Jag äter inga bokstäver. Jag äter MAT

Jag började för många år sedan med kaloriräkning, shakes, svält.

Jag fortsatte med att äta, helt fel för mig. Snabbmat, ingen mat, för mycket mat.

Jag började med LCHF. Blandade med Paleo, mejerifritt, fakir, periodisk fasta (INTE 5:2).

En jädrans massa namn, metoder och vinklingar under årens lopp.

Jag landade. Jag äter MAT. MAT när jag är hungrig. Det må vara så när på artegen naturlig kost som jag kan, men utan krusiduller och stämplar för mig. Det må vara glutenfritt och jag använder riktiga rena produkter. Jag äter helt enkelt MAT, inte bokstäver/metoder eller efter hur andra tycker jag ska äta.

Det är på tiden att vi fokuserar mer på hur vi mår än att sätta stämplar på allt. Det är på tiden att vi fokuserar på att vara mer snälla mot oss själva OCH andra.

Jag tror självklart på sättet jag äter och sättet jag rådger. För mig är det stresshantering, glädje, balans och hälsa som tillsammans med mat är vägen till att må bra, ditt bästa jag och först då kan du nå dina mål.

Leave a Reply

