Skäms på er!

På en helt annan not. Ni måste verkligen ha en skev bild av mig. Några av er. Av att dömma av era kommentarer. Skäms på er!

Hur har ni mage att påstå att jag skulle begärt att någon annan än jag själv skulle städa upp efter min sons kräkincident på fiket. Jag jobbar ju dessutom inom restaurang om ni missat det, jag är mer än fullt medveten om smittorisk och jag städade självklart själv. Det är hyfs. Om inte annat så är det självklart. Varför skulle jag utsätta någon annan för att eventuellt smittas.

Inte för att jag egentligen behöver förklara mig, men en sak ska ni ha klart för er att nedlåtande kommentarer om en annan mamma (eller vilken medmänniska som helst) tolererar jag bara inte, oavsett om det gäller mig eller mamman i huset bredvid eller mamman på andra sidan stan eller dig. Vi gör alla så gott vi kan.

Skämmes ta mig fan, att ni tycker det är okej att mammor nedvärderar varandra.

Att resa sig upp och gå, självklart förstår jag det. Att resa sig upp och gå och sedan slänga fula nedvärderande kommentarer, DET är inte okej. Oavsett situation.

Skämmes ta mig fan för att ni tror att jag skulle tagit med mina barn till stan om jag visste de var sjuka.

Det finns ju ordspråket “skadeglädje är den enda sanna glädjen” och lever ni efter det, ja jag tackar för att ni är skadeglada att även jag blev sjuk.

10 thoughts on “Skäms på er!

  1. Haters gonna hate, ta inte åt dig av sådana kommentarer. Vi är många härute som diggar dig. Du är en grym inspirationskälla och förebild 🙂

    Ha en fin måndag!

    Cecilia

  2. Hej fina! Mycket bra skrivit! Idioter finns det gott om tyvärr. Du är en stor inspiration för mig, du peppar, bryr dig och är en fin människa som genuint bryr dig om andra. Någon som tror att du skulle bete dig på det sättet är inte riktigt frisk i huvudet enligt mig. Stort tack för att du finns och förgyller min dag. Kram från Malin 🙂

  3. Jag tror inte mina ögon!!! Hur understår sig någon att bete sig på detta sätt. Pinsamt och totalt förkastligt!!!

    Kram på dig Mickan ❤

Leave a Reply

